We zijn helemaal los, en deinzen nergens meer voor terug.
Ga even mee terug naar de laatste keer dat de garagist tegen je zei: "de remleiding moet vervangen worden".
Het hart sloeg even over. Al die mooie dingen die je die maand met je salaris wilde doen verdwenen als sneeuw voor de zon.
De Volvo 66 heeft de APK niet gehaald: roest op de remleiding.
Tijd om een nieuwe hobby te ontwikkelen: remleidingen maken.
In deze fotoserie laten we zien hoe dat werkt.
En of het goed afgelopen is? Ja en nee.
Lees en kijk mee...
Een setje om remleidingen te maken. From China of course...
Op de achtergrond een rolletje remleiding. Standaard 3/16 inch, te koop voor ongeveer €10 per meter bij Brezan.
Op de voorgrond is de remleiding ingeklemd.
De remleiding moet ongeveer evenveel uitsteken als de dikte van de kop van de "punaise".
De "punaise" in de remleiding plaatsen.
En aandraaien maar.
En dit is het resultaat.
En dan een tweede ronde, maar nu zonder de "punaise".
Zó ziet het er na deze bewerking uit.
Geslaagd en mistlukt. Want links is zoals het in de Volvo-66 hoort en rechts zoals wij het gemaakt hebben.
Zo'n mooie bolvorm kan deze tang niet maken. Dat soort tangen zijn ietsje duurder...
Dus: er af draaien, en een nadenken hoe we dit kunnen aanpakken.
De remleidingset is gekocht bij Vocor. Goedkoop (~€33), voor dat geld is de kwaliteit uiteraard matig. Maar voor ons goed genoeg.
We hebben onze eerste remleiding gemaakt. En dat was een leuke ervaring.
Geen opmerkingen:
Een reactie posten