DCN, Daf Club Nederland, had vandaag een sleuteldag in een Seatgarage. Daar konden we beschikken over een brug. En dat is uitermate handig!
Bovendien had Niek alle reserveonderdelen bij zich. Perfect! Niek bedankt!
Y's Volvo 66 op de brug.
Er waren een aantal zaken aan de Volvo die gerepareerd moesten worden, waaronder de hoezen op de aandrijfas.
Op deze foto zie je waarom de hoezen vervangen moesten worden.
Zo'n garage is handig, de kennis en ervaring die er rondloopt is nog handiger.
Daardoor wisten we dat we veel gemakkelijker de aandrijfas aan de kant van de Variomatic los konden maken, in plaats van aan de wielzijde.
De aandrijfas aan Variomatic zijde.
Normaal zitten de inbussen letterlijk moervast. Omdat T. ze 24 eerder had ingespoten met kruipolie, èn omdat we deze inbusdop konden lenen was het losdraaien een fluitje van een Eurocent.
Hier hangt de aandrijfas los. Aan het einde kunt je de kapotte hoes zien.
Niek had voor ons een complete set van vier hoezen met toebehoren meegenomen. Alles bij de hand, zelfs inclusief vet. Heel handig! Kosten rond de €40.
En uiteindelijk als alles weer vastzit ziet het er zo uit. Geen foto van de hoes aan wielzijde (accu leeg), maar van deze aan Variomatic zijde
Het ziet er weer als nieuw uit.
Tijd benodigd om één zijde met twee hoezen te vervangen: anderhalf uur.
Nog een aantal zaken te repareren, en dan op naar de APK!
Geen opmerkingen:
Een reactie posten